اصول موفقیت در نت

 

 

 

                                                

 

 

در اینترنت فرصت‌های زیادی برای تجارت وجود دارد و خیلی از افراد و شرکت‌ها از آن بیش‌ترین استفاده را کرده و بیش‌ترین سود را برده‌اند.

خیلی از آن‌ها بدون هیچ سرمایه‌ای شروع کرده و کلی سود برده‌اند و حتی بعضی از آن‌ها میلیونر شده‌اند که بین آن‌ها برخی سوپراستارهای اینترنتی هم هستند. افرادی که هم‌اکنون بیلیونر هستند و در مدت خیلی کوتاهی به این حد از موفقیت رسیده‌اند، مثل آفریننده‌های یاهو، هات میل، میکروسافت، آمازون و...

آن‌ها چه قابلیتی داشته‌اند که بیش‌تر مردم ندارند؟ چرا بعضی از کمپانی‌های اینترنتی به چنین نتیجه‌ی شگفت‌انگیزی رسیدند، درحالی که بقیه‌ی آن‌ها ورشکست شدند؟ چه تفاوتی بین موفقیت و شکست آنهاست؟ این مطلب، ۶ موضوع مهم را در همین زمینه بررسی می‌کند.

۱) خواسته‌ها و آرزوها
اینترنت (و دنیا) پر است از افرادی که آرزوی کسب موفقیت دارند ولی تنها کسانی به موفقیت دست می‌یابند که خواسته و آرزویی واقعی دارند و همیشه دنبال آن هستند. افراد موفق دقیقا" می‌دانند چه می‌خواهند و همیشه به دنبال اجرای آن هستند و تمام انرژی و تلاش‌شان را صرف رسیدن به آن می‌کنند.

۲) تعهد و التزام
موفق‌ها کسانی هستند که به اهداف تجاری و کاری‌شان تعهد کامل دارند و خودشان را برای آزمایش چالش‌های ساختاری تجارت اینترنتی با ضروری‌ترین وسایل مجهز می‌کنند. در دنیای اینترنتی تنها چیزی که تغییر نمی‌کند، خود اینترنت است. 

 

آن‌چه دیروز کار می‌کرد، ممکن است امروز دیگر کار نکند. تکنولوژی‌های جدید فردا وارد می‌شوند و جایگزین انواع قدیمی (همین امروزی‌ها) می‌شوند. یک متخصص وب متعهد هیچ‌گاه از این تغییرات نمی‌هراسد، بلکه همه‌ی آن‌ها را با آغوش باز می‌پذیرد.

۳) همبستگی با خانواده
وقتی شما وارد مسیر جدیدی می‌شوید، به‌دست آوردن پشتیبانی و همبستگی با افرادی که آن‌ها را دوست دارید، بسیار اهمیت دارد. اگر در این ویژگی شک دارید، یا تنها هستید یا این‌که هیچ‌گاه سعی نکرده‌اید کار بزرگی انجام دهید.

۴) مدیریت زمان
شما نمی‌توانید به عقب برگردید، فقط به جلو می‌روید. روی زمان‌تان حساب باز کنید. بخش مهم کارتان زمانی است که به آن اختصاص می‌دهید. لیستی از پروژه‌هایی که باید در یک هفته انجام دهید، درست کنید و کارهای‌تان را در روزهای هفته تقسیم کنید و روزانه انجام‌شان دهید.

۵) ناحیه‌ی سودآور را مشخص کنید

این بخش، حیاتی است. موفق‌ها همیشه از ناحیه‌های پر حاصل تجارت‌شان شروع می‌کنند و اکثریت تلاش‌شان را در آن نواحی مترکز می‌کنند. از قاعده‌ی ۲۰ تا ۸۰ استفاده کنید. ۲۰ درصد از اقدامات اقتصادی را بیابید که ۸۰ درصد از سودتان را می‌سازد و روی آن تمرکز کنید.

ممکن است به‌نظر غیر واقعی برسد ولی مؤثرترین مکانیسم موفقیت، همین است. ۸۰ درصد از تلاش‌تان را روی نواحی کلیدی بگذارید و ۲۰ درصد باقی‌مانده را روی چیزهای دیگر و در کنار این پنج ویژگی کلیدی، ۱۰ قابلیت زیر را هم اضافه کنید:
اشتیاق، شجاعت، پشتکار، فداکاری در مسیر رسیدن به هدف، برنامه‌ریزی، یادگیری، توجه به زمان، مسئولیت‌پذیری، سخت‌کوشی و درستی.

۶) جلیقه‌ی نجات اینترنتی
شبکه‌های اینترنتی دوستان ما هستند که با آن‌ها حرف می‌زنیم. ایده‌های‌مان را با آن‌ها به اشتراک می‌گذاریم، اطلاعات می‌گیریم و اطلاعات می‌دهیم. اما قسمت مهم قضیه که فراموش می‌شود این است که شبکه‌های اینترنتی تنها ویترین ارائه‌ی ما و کارهای‌مان نیستند. این شبکه‌ها تنها پل اتصال ما به دیگران، دیگر شرکت‌ها و سایت‌ها نیستند. آن‌ها پل ارتباطی هستند برای اتصال به آدم‌ها و دنیاهایی که نمی‌شناسیم برای یک شروع تازه.

در جدیدترین تحقیقاتی که برنامه‌ی SBSS پیرامون هنر و علم اینترنتی انجام داده، به‌وجود آمدن این تعامل مثبت دردنیای نت به ثبت رسیده است اما نمی‌توان بی‌محابا وارد این دنیا شد. اینترنت مثل دریای پر تلاطمی می‌ماند که اگر جلیقه‌ی نجات نپوشیده باشی و شنا هم بلد نباشید قبل از این‌که چیزی به‌دست بیاورید، خودتان از دست می‌روید.

در این‌جا چند کلید استراتژیک برای موفقیت وجود دارد
شناسایی این‌که نیازمندی‌های شما از دیگران چیست و مهم‌تر این‌که شما برای دیگران چه چیز قابل ارائه‌ای دارید. آیا سایت شما مزایای ویژه‌ای نسبت به دیگر سایت‌ها دارد؟ آیا وبلاگ شما بازدیدکننده‌ی بسیاری دارد و لینک دادن فردی باعث سودی برای او هم می‌شود؟ آیا شرکت شما با راه‌اندازی سایت باعث راحتی کار برای دیگران می‌شود و خیلی نکته‌های مؤثر دیگر که نادیده گرفته می‌شوند.  

 

به غیر از این دو نکته، موارد دیگری هم هستند که با توجه به آن‌ها می‌توانید موفقیت اینترنتی خود را بالا ببرید:

در ۱۵ ثانیه خودتان را معرفی کنید
معرفی و شناسایی شما نباید بیش‌تر از ۱۵ ثانیه طول بکشد. اینترنت دنیای پر سرعتی است و کسانی که سرعت کمی دارند، خیلی زود فراموش می‌شوند.

ساختاری محکم و پیوسته داشته باشید
اگر ساعت شما قرار است هر روز «به‌روز» شود، حتما" به این مورد پایبند باشید ولی اگر قرار است هفته‌ای یک بار «به‌روز» شود و این کار ماهی یک بار انجام می‌شود، شما بسیاری از بازدیدکنندگان و دوستان خود را از دست می‌دهید.

خوب اطلاعات بدهید
اطلاعات به اندازه، شماره‌ی تماس تلفنی، آدرس ایمیل، نشانی دقیق، اهداف، اسامی مشخص گروه کاری و ... خلاصه، هر چه اطلاعات بیش‌تر و دقیق‌تر باشد، میزان موفقیت بالاتر می‌رود. حتی اگر می‌توانید به اسامی افراد اکتفا نکنید و عکس و مشخصات جالب و شخصی‌تر را هم بدهید، البته اطلاعاتی که به درد مخاطب می‌خورد.

مطالبی که در سایت قرار می‌گیرد، نه باید آن‌چنان ثقیل و سنگین باشد که درک نشود و نه آن قدر ساده و بدیهی که مورد تمسخر قرار بگیرد. پس حتما" به ادبیات خودتان هم توجه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد