مادربزرگ ۷۵ ساله، اینترنت سه کشور را قطع کرد

 

 

                                      

 

اینترنت کل کشور ارمنستان روز ۱۹ فروردین به صورت غیر عمدی توسط مادربزرگ گرجستانی ۷۵ ساله‌ای برای چندین ساعت قطع شد.

این مادربزرگ گرجستانی زمانی که در جستجوی قطعات فرسوده‌ی فلزی در زیر خاک بوده موفق به کشف کابل نوری میان ارمنستان و گرجستان شده و با استفاده از یک بیل و به صورت غیر عمدی اینترنت کل ارمنستان را برای چند ساعت دچار قطعی کامل کرده است.

به گفته‌ی سخنگوی وزارت کشور گرجستان، این پیرزن هنگامی که در حال حفاری زمین برای یافتن فلزات فرسوده بوده، کابل نوری را یافته و با قطع کردن آن سعی در ربودن سیم‌های آن را داشته است. این آسیب به اندازه‌ای شدید بوده است که ۹۰ درصد از کاربران ارمنی برای ۱۲ ساعت دسترسی خود را با اینترنت از دست دادند، در حالی که بخش‌هایی از گرجستان و آذربایجان نیز تحت تاثیر این قطعی اینترنت قرار گرفتند.

سیستم کنترل کابل‌های اینترنتی نقصی را در کابل اصلی ردیابی کرده و پس از آن تیم ایمنی شبکه به سرعت خود را به منطقه‌ی آسیب دیده رساندند.

این پیرزن که رسانه‌های محلی وی را هکر بیل به دست می‌نامند، در خارج از پایتخت گرجستان به اتهام آسیب وارد کردن به اموال دولتی دستگیر شد و در صورتی که این اتهام به اثبات برسد، مجازات حبسی سه ساله در انتظار وی خواهد بود.

به گفته‌ی سخنگوی وزارت کشور گرجستان، با توجه به سن بالای این هکر بیل به دست، وی تا پایان یافتن مراحل تحقیقات و آغاز دادگاه آزاد شده است.

کابل قطع شده به شبکه‌ی راه آهن گرجستان اختصاص دارد و معمولا" در عمقی حفاظت شده قرار می‌گیرد، مگر این‌که بارش شدید باران به تازگی منجر به فرسایش سطح زمین و کم شدن عمق قرار‌گیری کابل شده باشد.

سرقت مس یکی از رایج‌ترین شیوه‌های درآمدزایی غیر قانونی در کشورهای شوروی سابق است و تا کنون موارد زیادی از سرقت انواع کابل‌های مسی در این کشورها مشاهده شده است. 

 

منبع:وب گاه علوی

نظرات 1 + ارسال نظر
مسعود فولادی شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:18 ق.ظ

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد