تلفن همراه را با حلقه‌ی ازدواج خود کنترل کنید

 

                                  

 

پیدا کردن و بیرون آوردن تلفن همراه از داخل جیب یا کیف برای جواب دادن به تماس اغلب فرایندی سخت و وقت گیر است.

این مشکل به زودی می‌تواند با ابزار جدیدی که شبیه به حلقه‌ی ازدواج است حل شود. این حلقه که Nenya نام دارد می‌تواند همانند حلقه‌ی قدرت در ارباب حلقه‌ها این قدرت را به کاربر بدهد که تلفن همراه خود را از فاصله‌ی دور کنترل کند.

این ابزار فنی که برپایه‌ی اصول ساده مغناطیسم و خاصیت‌های آهنربایی عمل می‌کند را محققان شرکت فنلاندی نوکیا توسعه داده‌اند.

این حلقه می‌تواند همانند یک وسیله‌ی زینتی داخل انگشت قرار گیرد.

با چرخاندن آهنربای Nenya به دور انگشت می‌توان خطوط میدان حلقه را تغییر دارد.

این تغییرات به دست‌بندی که دور مچ بسته می‌شود ارسال می‌شوند و این دست‌بند از طریق بلوتوث با تلفن همراه که از کاربر فاصله دارد ارتباط برقرار می‌کند.

به این ترتیب کاربر می‌تواند عمل‌کردهای مختلف تلفن همراه خود را به طور مستقیم و از راه دور کنترل کند.

درحقیقت یک چرخش ۴۵ درجه می‌تواند با عمل‌کردهای مختلفی چون پاسخگویی به تماس، قطع تماس در انتظار و ارسال قطعات موسیقی برای پخش با هدفن سازگار شود.

Nenya که در همکاری با دست‌بند الکترونیکی کنترل از راه دور تلفن همراه را انجام می‌دهد قرار است در کنفرانس آینده‌ی فاکتورهای انسانی در سیستم‌های محاسباتی که در ونکوور برگزار خواهد شد معرفی شود.

به گفته‌ی این محققان، این دست‌بند می‌تواند به لوازم جانبی دیگری چون ساعت مجهز شود.

هرچند این دستگاه قادر است کنترل موبایل از طریق فاکتورهای انسانی را تسهیل بخشد اما می‌تواند محدودیت‌های استفاده داشته باشد.

این محدودیت‌های احتمالی می‌توانند در موقعیت‌هایی که آهنربا با دستگاه‌های امنیتی مثل آشکارسازهای فلز در فرودگاه‌ها تداخل می‌کند وجود داشته باشد.. 

 

منبع: خبرگزاری مهر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد