تخریب مفاصل ایرانی‌ها در اثر چهار زانو نشستن

                                    

 

رئیس مجمع انجمنهای پزشکی استان فارس گفت: اکثر مردم ایران به دلیل رسوم قدیمی چهار زانو می نشینند که این مساله موجب تخریب مفاصل و بروز آرتروز می شود.

دکتر علی امامیان افزود: آرتروز همان ساییدگی مفصل یا پیر شدن و از بین رفتن مفاصل است که مبتلایان را دچار مشکل می کند و برای جلوگیری از این امر شیوه های درست نشستن و راه رفتن باید از کودکی آموزش داده شود تا در بزرگسالی دچار مشکل نشوند.

 

وی افزود: مردم باید این آگاهی راداشته باشند که در زمینه مشکلات استخوانی حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند زیرا در صورت مراجعه به غیر متخصصانی مانند شکسته بندها نه تنها مشکل رفع نمی شود، بلکه عوارضی هم ایجاد می شود.

 

امامیان ادامه داد: مراجعه به شکسته بندها گاهی عوارض جبران ناپذیری را موجب می شود و در مواردی نیز مشکلی که به راحتی از طرف متخصص قابل رفع بوده ، تبدیل به عارضه ای بزرگ می شود.

 

وی شیوه پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی را جلوگیری از فعالیت شکسته بندهای آموزش ندیده یا ارایه آموزشهای لازم به آنها ذکر کرد و گفت: به مردم نیز باید آگاهی داده شود تا در صورت برخورد با مشکل به متخصصان مراجعه کنند.

 

امامیان، دررفتگی مادرزادی مفصل ران را یکی از مشکلات شایع در کودکان نام برد و تصریح کرد: این معضل در صورت تشخیص زود هنگام در زمان به دنیا آمدن نوزاد در بیمارستان و یا پس از آن توسط والدین ، با شیوه ای ساده رفع می شود.

رئیس مجمع انجمنهای پزشکی استان فارس تاکید کرد: درصورتی که پاهای نوزاد از هم باز نمی شود و محدودیت دارد و یا این که وقتی پاهای نوزاد را در حالت خوابیده کنار هم بگذارند و با خم کردن 90 درجه پاها کوتاه و بلند باشند امکان در رفتگی مفصل ران وجود دارد که باید به پزشک مراجعه شود. 

 

منبع:konjkav.com

نظرات 1 + ارسال نظر
مسعود فولادی شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:36 ق.ظ

بهترین راه روی صندلی نشستنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد