یک میان وعده مناسب برای کاهش وزن

 

                                    

 

متخصصان تغذیه تاکید کردند خوردن پسته به عنوان میان وعده نه تنها یک گزینه مناسب برای حفظ سلامت قلب است بلکه در عین حال به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

آمارها نشان می‌دهد که مصرف میان وعده‌ها در واقع بیش از یک چهارم کل کالری مصرفی آمریکایی‌ها را شامل می‌شود.

 

دکتر دیوید هبر، رییس مرکز تغذیه انسانی در دانشگاه کالیفرنیا در این ‌باره متذکر شد: این مطالعه حائز اهمیت است چون برای اولین ‌بار نشان می‌دهد که پسته می‌تواند بخشی از یک برنامه غذایی موفق برای کاهش وزن باشد.

 

دکتر هبر در ادامه تاکید کرد: بسیاری از افرادی که عادت به مصرف تنقلات و میان وعده دارند تصور می‌کنند که چوب‌ شور و بیسکوئیت‌های نمکی در مقایسه با مغزها برای کنترل وزن، گزینه بهتری هستند فقط به این خاطر که چربی کمتری دارند اما مطالعات جدید ما این ایده را رد می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این گزارش 12 هفته‌ای روی 52 داوطلب مبتلا به اضافه وزن معلوم شد گروهی که به جای چوب ‌شور از پسته به عنوان میان وعده استفاده کرده بودند بهتر موفق شدند شاخص توده بدنی خود را کاهش دهند، اما گروهی که چوب شور را مصرف کرده بودند، موفقیت چندانی در این زمینه کسب نکردند.

 

به گزارش ایسنا، پزشکان همچنین تاکید دارند که پسته برای سلامت قلب نیز مفید است. این مغز خشکبار بسیار مقوی است و حاوی ویتامین‌های ب و ویتامین ای بوده و املاح مغذی شامل آهن، پتاسیم، فسفر و کلسیم دارد.

 

مغز پسته به دلیل دارا بودن آهن، خون ساز است و معمولا به افرادی که از کم خونی فقر آهن رنج می‌برند، مصرف آن توصیه می‌شود. همچنین ویتامین آ موجود در پسته به بینایی در تاریکی کمک کرده و محرک رشد سلول‌ها و بافت‌های بدن است. 

 

منبع:konjkav.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد