X
تبلیغات
رایتل

                                 

                                     

 

 

مرتضی صفوی اظهار داشت: " توجه ویژه به تغذیه‌ی دانش‌آموزان در دوران امتحانات بسیار مهم است."

 وی بیان داشت: " با این‌که درس خواندن نیاز دانش‌آموزان را به انرژی چندان افزایش نمی‌دهد اما استفاده از غذاهای مناسب برای دانش‌آموزان ضروری است."

این متخصص تغذیه افزود: " کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان نیاز دارند که در طول امتحانات غذاهایی مصرف کنند که مواد مغذی مورد نیاز بدن آن‌ها را فراهم کند تا بتوانند سریع‌تر فکر کنند و حافظه‌ی بهتری داشته باشند."

صفوی اضافه کرد: " دانش‌آموزان باید از غذاهایی که آن‌ها را خواب آلوده می‌کند، پرهیز کنند هم‌چنین بر خلاف تصور بسیاری از مادران مصرف غذاهای چرب و سرشار از روغن برای تقویت ذهن و بدن صحیح نیست."

وی با بیان این‌که غذا‌های سرخ شده و غنی از روغن، دانش‌آموز را تنبل می‌کند، گفت: " غذاهای چرب، سرخ شده و پر ادویه به زمان بیشتری برای هضم نیاز دارند؛ دانش‌آموزان نباید پیش از امتحان غذاهای چرب و پر ادویه به مقدار زیاد استفاده کنند."

این متخصص تغذیه بیان داشت: " دانش‌آموزان تعداد وعده‌های غذایی خود را افزایش دهند؛ کودکان که معده‌ی کوچکتری دارند در طول روز ۵ وعده غذا با حجم کم مصرف کنند هم‌چنین مصرف ۲ تا ۳ وعده غذای سنگین و حجیم در طول روز باعث خواب آلودگی دانش آموز می‌شود و آنها را بی‌حال می‌کند."