با 7 خوراکی شادی ‌آفرین بیشتر آشنا شوید

                                            

 

محققان به یافته‌های جدیدی در مورد خاصیت شادی آفرین برخی خوراکی‌ها رسیده‌اند.

تازه‌ترین تحقیقات دانشمندان در مورد خواص برخی مواد خوراکی و علت تمایل افراد به خوردن آن‌ها در مواقعی که دچار افسردگی هستند، حاکی است مصرف برخی مواد خوراکی مانند؛ شکلات به طور موقت در فرد احساس آرامش ایجاد می‌کند اما از آن‌جایی‌که این مواد غالباً دارای کالری، قند و چربی بالا هستند، برای سلامت انسان ضرر دارند.

بر اساس گزارش تایمز آو ایندیا این سایت خبری به معرفی برخی مواد خوراکی پرداخته که علاوه بر آن‌که در انسان احساس شادی و آرامش ایجاد می‌کنند، برای سلامتی نیز مفید هستند که در برخی از این مواد عبارتند از؛

 

شکلات تلخ: شکلات‌ها به طور کلی سرشار از مواد شیمیایی مانند سروتونین هستند که در فرد احساس شادی ایجاد می‌کنند.

 

مواد آنتی اکسیدان و فلانوئیدی که در شکلات تلخ وجود دارد، باعث کاهش احتمال تشکیل لخته خون، ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی می‌شود.

موز: این میوه حاوی تریپتوفان نوعی پروتئین است که در بدن تبدیل به سروتونین، هورمون شادی‌بخش می‌شود. همچنین موز مقدار زیادی انرژی در بدن تولید می‌کند.

آجیل: انواع آجیل مانند بادام، گردو، فندق و حتی بادام زمینی دارای مقدار زیادی ویتامین هستند. بادام داری سروتونین، ویتامین ای، ویتامین B 2 و آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. بادام همچنین آثار منفی استرس را کاهش می‌دهد.

ماهی: ماهی‌ها سرشار از اسید چرب امگا 3، پروتئین و به ویژه ویتامین B 12 هستند که نقش مهمی در تولید سروتونین یا هورمون شادی ایفا می‌کند. این هورمون احساسات فرد را متعادل نگه می‌دارد.

مارچوبه: مارچوبه دارای مقدار زیادی اسید فولیک و منیزیم است که در ایجاد آرامش مفید است. علاوه بر آن کالری آن کم بوده و چربی و کلسترول هم ندارد.

مرکبات: مرکبات منبع غنی ویتامین C هستند و همچنین دارای آنتی اکسیدان هستند که از تشکیل رادیکال‌های آزاد که به تخریب سلول‌ها می‌پردازند، جلوگیری می‌کند. ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

سبزیجات: مصرف سبزیجات برای سلامت بدن لازم است. به عنوان مثال بروکلی دارای ویتامین B و اسید فولیک است که به ایجاد آرامش کمک می‌کند. بسیاری از سبزیجات سبز برگ دارای پتاسیم هستند که موجب آرامش فرد می‌شوند. 

 

منبع:konjkav.com

نظرات 2 + ارسال نظر
زیتون پنج‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:41 ب.ظ http://zatun1.blogsky.com

چون خانمی موزنخوربعلت سم زدن برای زردشدن سرطانزاهم هست
گردشکلات رابایدخوردعالی است باعسل

زیتون پنج‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:41 ب.ظ http://zatun1.blogsky.com

یک قالب انتخاب کن پرینت بشه بگیری انشاالله

انشالله در اینده نزدیک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد