کنترل ویندوز 7 با حرکت بدن

 

 

                                                  

 

 

شرکت مایکروسافت با الگوبرداری از اقدام هکرها در تغییر کاربری کنسول کینکت، کنترلگر حسی ویندزو 7 را به‌زودی معرفی می‌کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی مجله خبری گیز مگ، شرکت مایکرسافت اعلام کرد که پس از اقدام هکرها در تغییر کدهای دستگاه کنترلگر حسی کنسول بازی Xbox به نام کینکت و استفاده از آن برای کنترل هر دستگاهی به وسیله حرکات بدن، از این ابداع الهام گرفته است و تصمیم دارد تا اواخر فصل بهار، کنترلگر حسی ویژه سیستم‌عامل ویندوز 7 را به طور رسمی معرفی و وارد بازار کند.

این کنترلگر که نسخه بتای کنسول کینکت نامیده می‌شود با نام تجاری MIX11 به‌زودی در بازار آمریکای شمالی قابل دسترس خواهد بود که قابلیت انطباق با انواع کنسول‌های بازی و یا هر دستگاه رایانه‌ای را دارد.

بر اساس این گزارش، این کنترلگر نسبت به نسخه اولیه خود دارای دوربین قوی‌تر و همچنین حسگر مادون قرمز با برد بیشتر است. این کنسول قابل استفاده به‌وسیله دو نفر به طور همزمان است.

 

مهندسان مایکروسافت برای این کنسول جدید، چهار عدد میکروفون نیز تعبیه کرده‌اند که به این وسیله می‌تواند فرمان‌های صوتی کاربران را بدون هیچگونه پارازیتی به درستی دریافت و سپس اجرا کند.

زبان برنامه‌نویسی کدهای این ابزار رایانه‌ای، C#، C++ و Visual Basic است و مایکروسافت اعلام کرده است که از هرگونه برنامه‌نویسی ابداعی برای کینکت جدید خود از سوی هکرها استقابل می‌کند!

البته باید هنوز برای یک ماه و یا بیشتر منتظر ماند تا محصول جدید مایکروسافت عرضه شود و آن‌وقت درباره کارآیی آن اظهارنظر کرد؛ زیرا کنترل رایانه بدون نیاز به صفحه کلید و یا ماوس جزو یکی از قدیمی‌ترین آرزوهای علاقه‌مندان به رایانه بوده است که تحقق آن گامی بسیار بزرگ در عالم کامپیوتر محسوب می‌شود. 

 

منبع: وب گاه konjkav.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد