مغز موسیقی‌دانان فعال‌تر است

                                        

فراگیری موسیقی در دوران کودکی مغز را فعال‌تر کرده و با مشکلات ناشی از افزایش سن مبارزه می‌کند.

به گزارش ای.ساینس نیوز، فراگیری موسیقی در دوران کودکی حتی اگر در سنین بالاتر ادامه نیابد، تاثیرات مثبت خود را تا چند دهه حفظ می‌کند و با افزایش سن، ذهن افراد را فعال‌تر نگه می‌دارد.

پژوهشگران با تحقیق بر روی زندگی 70 فرد سالمند سالم 60 تا 83 ساله دریافتند افرادی که در دوران زندگی خود کار با ابزار آلات موسیقی را فرا گرفتند بهتر از کسانی که هرگز با موسیقی سر و کار نداشتند می‌توانند از عهده آزمون‌های ذهنی برآیند.

به گفته دکتر برندا هانا پلادی، سرپرست گروه پژوهشگران دانشکده کانزاس امریکا، فراگیری موسیقی در واقع یک فعالیت ذهنی است که مغز را فعال‌تر و فرد را برای رویارویی با مشکلات ناشی از افزایش سن آماده‌تر می‌کند.

به عقیده پلادی، ازآنجا که فراگیری و کار با ابزار آلات موسیقی به سال‌ها آموزش و تمرین نیاز دارد ، می‌تواند موجب ارتباط بیشتر بین سلول‌های عصبی مغز شود که این ارتباطات به نوعی ایجاد اختلال در فعالیت‌های مغزی ناشی از کهولت سن را جبران می‌کند.

این تحقیقات در واقع نخستین بررسی است که بر روی آثار فراگیری موسیقی بر فعالیت‌های مغزی کودکان و ادامه این تاثیرات در طول زندگی افراد صورت گرفته است. 

 

منبع: konjkav.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد